™ = Stevie Z = ™
~♥ A long journey, begins with a single step ♥~

10 Sifat Kaum Hawa yang Perlu Diketahui !!! (Part 2)

Tag : , ,

Salam,

Apa khabar wahai semua shabat2ku yg sentiasa di dlm ingatan ??Harapnya semua di dalam keadaan sihat sejahtera.Sedar x sedar kita sudah pun sudah masuk 1/3 mlm terakhir di dlm bulan yg mulia dan penuh keberkatan iaitu bulan Ramdahan.Seperti yg d'ketahui oleh semua umat Islam,kita di dlm hari 7 likur.Dimana 7 mlm hari t'akhir ini,marilah kita merebut peluang untk m'gandakan ibadah kita ke atas Allah S.W.T untk dipertemukan kpd kita mlm Lailatur qadar yg lebih baik drpd 1000 bulan,Insya-Allah.So,mlm ni marilah kita b'sama2 memuliakan masjid b'dekatan di tmpt kediaman kita dgn penuh rasa insaf dan taqwa kpd-Nya.Dan jika diizinkan oleh Allah S.W.T ,kita dpt d'pertemukan dgn mlm yg lebih baik drpd 1000 bln itu,haruslah kita b'syukur dan b'doa untuk diri kita dan seluruh umat Islam..

Aku rasa cukuplah mukhadimah ataupun pembuka kata untk post aku kali ini.Walaupun,pembuka kata itu agak jauh kaitannya dgn apa tujuaan aku anta post ini.Niat aku hnyalah untuk m'peringat kn kembali tntg mlm lailatur qadar.Baiklah,entri aku kali ini adalah sequence dgn entri yg aku post pd bln lepas (kalu,x silap aku r).Kalu x baca lagi ni huh !LINK! dia. Ia berkaitan dgn sifat2 wanita yg sepatutnya lelaki beri perhatian jika mahu b'damping dgn 'si jelita' cheewahhh.Berdasarkn perhatin dan juga kajian aku,sifat2 ni agak "common" dikalangan wanita.Mungkin d'sebabkn horman depa jd cam ni kot,Allahu-alam.Oleh itu,ini merupakan kelebihan untk kaum lelaki untuk mendalami isi hati wanita dan seterusnya dgn lebih memahami dgn gerak-geri mereka.Aku pun sebenarnya malas nk tulis panajang korang leh baca la kt bawah nie :-
_______________________________________________________________________________________________

11. Bersikap terlalu serius, boleh mematikan mood wanita.
12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telepon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebenarnya di hatinya amat gembira,bangga dan tak sampai sepuluh minit, semua teman-temannya akan tahu berita tersebut.
13. Sebuah senyuman memberi seribu erti bagi wanita. Jadi jangan senyum sembarangan kepada wanita.(betoi3,aku setuju)
14. Jika kamu menyukai sorang wanita, mulailah dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenal dirimu dgn lebih dalam.
15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak dia keluar, lupakanlah dia kerana dia memang tak berminat denganmu. (Aku x tau)
16. Tetapi jika dalam waktu yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu, teruskan usahamu untuk memikatnya.
17. Jangan sesekali meneka apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!! (Banyak lelaki hnya meneka,coz malu nk tnya)
18. Setelah sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering bertanya-tanya mengapa aku tak bertemu lelaki ini lebih awal.
19. Kalau kamu masih mencari-cari cara yang paling romantis untuk memikat hati sorang gadis, bacalah buku-buku cinta.(Semangat tul kalu lelaki beli buku cam 2,huhu)
20. Bila setiap kali melihat foto bersama, yang pertama dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.(Sape yg kuat cemburu je..)

So,kpd semua kaum wanita sekali.Adakah sifat2 ni ada kt diri korang??

_____________________________________________________________
p/s : Smlm Man Utd mng 3-1.10 org je kot..Rooney mmg Style !!!
6 Respons:

kalu dh jodoh ad la tu...wahaha..o_O


Ada..adaa..adaa.. (sambil angkat tgn tinggi2!!) *smiling superfluously*


Salam~
Woi,Srkandi ko kn laki2,asal angkat tangan plak..
Soalan ni tuk pompuan je la..
Hak3..
=D


Ternyata masih ada manusia yg celik mata, tp sayang sekali..BUTA pula hatinya.... isk2 [geleng2 kepala]


Biar kita buta hati, tp jgn kita BUTA Akal..
Ish3,jantina sendiri pn x tau..
hak3
=D


About Me

My photo
Just living in a small world !!! Simple guy with a simple way of thinking !!! Simple way of thinking with a various of meaning !!!

Time and Date

Counts

free html visitor counters

Shout Loud